Trasa krótka

PRZYGOTOWANIE DO ZAWODÓW

Piątek, 17 marca 2017

Biuro zawodów działa już w piątek od około 16-tej do 23, ale równie dobrze możecie się pojawić w sobotę rano.

Każdy zespół, który przyjedzie w piątek może przenocować na hali sportowej w warunkach turystycznych (własna karimata + śpiwór) z dostęp do pryszniców, toalet. Nocować można również z soboty na niedzielę, po zawodach. Zapewniamy również mini kuchnię: czajnik elektryczny, herbatę, kawę, etc.

 

Sobota, 18 marca 2017

Od 7 rano możecie rejestrować się w biurze: podpisujecie oświadczenie, odbieracie numery startowe, które zakładacie na rowery, oznaczenie na torby z przepakami oraz karty startowe do potwierdzania swojej obecności na punktach. Karta to pasek nierozrywalnego wodoodpornego materiału, który zapinamy każdemu zawodnikowi na nadgarstku. Każdy potwierdza wszystkie punkty na swoim pasku. W trakcie zawodów dostaniecie jeszcze jedną kartę, bo nie wszystkie punkty mieszczą się na jednym pasku.

godz. 8:00 – w biurze zawodów (Hala Sparty, al. Mickiewicza 18) możecie odbierać mapy (oprócz etapów biegu na orientację). Od tej pory możecie planować warianty przebiegu pomiędzy poszczególnymi punktami. Warto więc być już przygotowanym i móc skupić się w tym momencie tylko na mapie. Nie przewidujemy dodatkowej odprawy. Przed startem musicie jeszcze zdeponować w bazie w wyznaczonym miejscu rzeczy na przepaki, które przetransportujemy do stref zmian. Powinny to być oddzielne pakunki do każdej strefy. Rzeczy ze strefy zmian A nie transportujemy do strefy zmian B. Po zawodach swoje rzeczy znajdziecie w tym samym miejscu w bazie zawodów.

godz. 8:45 – wszyscy jesteśmy na starcie (pl. Paderewskiego), zostawiacie rowery w wyznaczonym miejscu i przygotowujecie się do startu.

godz. 8:55 – rozdajemy mapy na pierwszy bieg na orientację.

godz. 9:00 – start.

 

TRASA

Trasa ma około 65 km i 47 punktów kontrolnych

 

Klasyfikacja:

W pierwszej kolejności liczy się liczba zebranych punktów, w drugiej kolejności czas pokonania trasy. Dotarcie do mety po limicie (10 godzin) oznacza sklasyfikowanie na końcu, niezależnie od liczby zebranych punktów. Żeby zostać sklasyfikowanym trzeba zaliczyć minimum 50% punktów plus 1.

 

Etap 1: Bieg na orientację po mieście

Dystans: 5 km, 13 punktów.

Punkty zaliczacie w dowolnej kolejności.

Etap możecie pokonać na lekko, bez wyposażenia obowiązkowego. Możecie je zostawić na starcie przy rowerach. Ważne: musicie mieć przy sobie przynajmniej jeden telefon komórkowy! Bez niego w razie kontuzji/wypadku nie będziecie mogli nas wezwać na pomoc lub zadzwonić gdybyście mieli problem z odnalezieniem punktu.

Mapa bno: 1 : 6 000, aktualność 2016. Jest to mapa o kolorystyce charakterystycznej dla biegów na orientację, bardzo szczegółowa, zawierająca piktogramy ułatwiające rozpoznanie charakterystycznych obiektów w terenie. Na mapie znajdują się dodatkowe opisy ułatwiające lokalizację punktów.

Punkty: korzystamy z nowo-powstałego Zielonego Punktu Kontrolnego Złotów, a więc każdy punkt to drewniany słupek i perforator. Bez lampionu.

Po znalezieniu wszystkich punktów wracacie na start po rowery.

Uwaga: na starcie nic nie może zostać. Jeśli zmieniacie buty z biegowych na rowerowe, to buty biegowe musicie zabrać ze sobą.

 

Etap 2: Rowery

Dystans: 18 km, 3 punkty

Poprzez PK1, PK2, jedziecie do PK3 – Strefa Zmian A. Etap to kilka kilometrów asfaltu, reszta w terenie, drogi leśne i polne. Teren dobry do jazdy, etap powinien być szybki.

Mapa 1 : 50 000, turystyczna mapa wydawnictwa Compass.

 

Strefa Zmian A, punkt kontrolny nr 3/nr 4

Budynek, dostęp do toalety, bieżącej wody, herbata.

W strefie zmian A macie dostęp do swoich rzeczy, które wcześniej zdeponowaliście w bazie.

Wykonujecie pierwsze zadanie specjalne: puzzle. Otrzymujecie 2 mapy w kawałkach, trzeba je złożyć w całość i posklejać. Wszystkie potrzebne materiały będą na punkcie.

 

Etap 3: Bieg na orientację po lesie

Dystans: 5 km, 8 punktów

Korzystając z posklejanej mapy (oby dobrze) ruszacie na bieg na orientację. Punkty tego etapu zaliczacie w dowolnej kolejności. Bieg jest na pewno trudniejszy niż pierwszy po mieście. Niektóre punkty są przy ścieżkach, niektóre bardziej ukryte. Mapa jest stara, topograficzna, z urozmaiconą rzeźbą terenu. Teren pagórkowaty.

Po biegu wracacie z powrotem do Strefy Zmian A po rowery. Obsługa punktu ucina wam pierwszą kartę startową i zakłada drugą.

Mapa topograficzna 1 : 10 000

 

Etap 4: Rowery

Dystans: 27 km, 11 punktów

Ciekawy i urozmaicony etap poprowadzony w 95% po lasach z krótkimi przerywnikami asfaltowymi. W trakcie etapu najpierw docieracie do terenu oznaczonego na dodatkowej mapie w skali 1 : 10 000. Tam w dowolnej kolejności zaliczacie kilka punktów (Zielony Punkt Kontrolny, drewniany słupek + perforator/bez lampionu). Aktualność mapy to 2012 rok. Teren bardzo różnorodny, sporo wąskich leśnych ścieżek, miękkie podłoże, w zależności od wyboru wariantu możliwe króciutkie odcinki wymagające zejścia z roweru.

Po tej mikroorientacji kierujecie się do punkt numer 5, na którym wykonujecie zadanie specjalne.

Zadanie specjalne: zadanie sprawnościowe – zabawa z liną, obsługa punktu dokładnie wyjaśni zasady. Przygotowujemy 3 niezależne stanowiska. Ewentualny czas oczekiwania na wolne stanowisko wydłuża końcowy limit czasu.

Po wykonaniu zadania jedziecie przez PK6 do PK7 – strefa zmian B.

Mapa główna: turystyczna w skali 1 : 50 000

 

Strefa Zmian B

Strefa zadaszona: wiata nad jeziorem, brak żadnej dodatkowej infrastruktury.

 

Etap 5: Kajak

Dystans: 5 km, 3 punkty

Otrzymujecie dwuosobowe kajaki, wiosła oraz kapoki i robicie pętlę kajakową na jeziorze. Punkty do zaliczenia w dowolnej kolejności. Po przepłynięciu wracacie do strefy zmian B po rowery.

Mapa turystyczna, 1 : 20 000

 

Etap 6: Rowery

Dystans: 7 km, 8 punktów

Zmierzacie w stronę Złotowa i mety, ale po drodze jeszcze raz zmieniacie mapę na dokładniejszą (Zielony Punkt Kontrolny, 1 : 6 000) i zaliczacie 8 punktów.

Meta: Hala Sparty, al. Mickiewicza 18.

 

 

Limit czasu: 10 godzin.

Zamknięcie mety: godz. 19:00.

 

Masz pytania lub wątpliwości? Napisz: kuba@strefaprzygod.pl

 

PRZYKŁADOWA KARTA STARTOWA